International / Hempel

             Färg

När man surfar runt på sidorna på nätet blir man inte klok på vad som gäller färger.

Vilket fabrikat ska man välja?

Vilken metod ska man välja?
1-komponent eller 2-komponent?

Ska man gå efter vad de säger i färgaffären så är det 2-komponent, men läser man te x Hempels reklam så är det 1-komponents färg man ska ha till friborden.

Det kanske är så enkelt att man ska lägga pengarna på en cleaner och polera, fast krakeleringarna tar väl knappast något.

Hör gärna av er ifall ni har erfarenhet kring dessa frågor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skulle inte måla alls om det är för hand med pensel du tänker dig .

Jag har sett något sådant arbete bli riktigt bra

Polera och gelcoata sprickor är mitt tips .

2009-08-13 @ 12:28:41
Postat av: Anders

Jag håller med föregående talare; jag tycker absolut inte du ska måla på plasten. Gå in på www.maxisidorna.se och klicka på "Underhåll". Där står hur man ska sköta skrovet och hur man kan reparera sprickor i gelcoaten. /mvh Anders

2009-08-13 @ 13:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0