Inredning

Medan jag inväntar de nya packningarna till rodret, har jag börjat invändigt.
Packningarna kommer att ta sin tid då de görs från grunden.
Den övre är nog i såpass bra att det går att återanvända den, men axeln ska smärglas upp.

Invändigt har jag börjat med att göra om bordet, demonterat det som satt och ska använda det som mall.
Frågan är om jag ska välja vanlig 16 mm plywood eller om jag ska gå upp i pris till marinplywood.



Här ovan ser ni det gammla bordet gjort i spånskiva med någon typ av laminat på.

Kommer dock inte att bli så mycket jobb denna vecka.
Ska ligga på NÄL, förhoppningsvis kommer jag att ha med min lilla bärbara med mobilt bredband, men det är inte säkert de accepterar det där.

//Janne

Kommentarer
Postat av: oceanplurra

Hej,

vilken bra idé ! Jag retade mig alltid på det där fula gamla bordet i min H18. Det finns jättefin marinplywood billigt på www.seasea.nu att beställa.



Var hittade du/beställde du nya packningar ??



hälsningar

/leif

2009-09-21 @ 17:27:15
URL: http://oceanplurra.blogspot.com
Postat av: fredrik

tjenare!



jag har en hurley 18 som ligger i vattnet, jag håller på att bygga en vagn till den, vilket är sjukt svårt då jag aldrig sett den på land, skulle inte du kunna mäta avståndet från kölen till roderaxeln i längsled? så jag vet hur mycket marginal jag måste ha för att rodret inte ska ta i balken på vagnen.

/f

2009-09-21 @ 18:52:05
Postat av: fredrik

hej hej!



det år otroligt kul att följa din renovering, jag håller på att starta en blogg jag med som ska handla om min huurley, som jag skrev innan så håller jag på att bygga en vagn till henne, och det är några mått som skulle hjälpa mig otroligt mycket. det är hur långt är det mellan rodret i nederkant till marken? samt hur långt är det från roderaxeln till kölen i längsled.

/f

2009-09-27 @ 10:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0