Äntligen

Idag så fick vi loss rodret,
Fick gräva ca 70 cm ner i gräsmattan för att få ut rodret.


Här står Olle och håller i det nyss borttagna rodret.

När väl rodret var borta så satt bussningen fast uppe i röret, men med hjälp av ett rör så fick vi även loss denna.
Är en ca 4 cm packnin med grafit på insidan.

Nu gäller det att gå vidare, mäta upp, smärgla roderaxlen, sen montera tillbaka allt.
Är inne på lösningen med Sicaflex och sen sätta fast röret ordentligt är inne på att ta epoxi för att fixera röret.
Epoxi laminerat med glasfiber.

Vad tror ni om det?

//Janne

Kommentarer
Postat av: Minnie

Har sett att du läser Missextras blogg, jag har skrivit ett inlägg om henne skulle bli glad om ville ge din åsikt om ämnet. Kram Minnie

2009-09-20 @ 14:59:15
URL: http://www.minnies.se
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

SV: ja så himla bra :D

2009-09-20 @ 17:52:34
URL: http://haidis.se/
Postat av: Christian

Hej

Vad bra att du börjar få ordning på rodret!

Själv har jag legat lågt ett tag, men i helgen var jag ute och slipade lite, jag tog lite bilder på resultatet, jag hann ju bara lägga på ett lager fernissa, men det blir nog bra.



Just nu är jag på jakt efter ett begagnat storsegel eftersom min har en reva och jag inte har råd att köpa ny.



Säg gärna till om du har nått extra till salu eller om de ser nått....



Nu är det snart upptagning och sen är det nog paus för mig iallafall fram till tidig vår...



/C

2009-09-20 @ 22:33:41
URL: http://www.midgetcruiser.com
Postat av: Anders

Härligt att du fick loss rodret till slut. Ska du försöka använda den gamla bussningen/packningen eller ska du försöka beställa nya från England? Det behövs väl både upptill o nertill så att det inte kommer in vatten mellan axeln o röret?

2009-09-21 @ 12:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0