Seglat Björlanda-björkö T.o.r

När jag blev sjuk för två år sedan, så tappade jag mycket.
Närminnet blev sämre, talet, gången, och framför allt balansen
Därför var det en stor upplevelse  när jag igår klev ombord på min morbrors båt
för att segla ut med honom en sväng ut mot Björkö (Hemmahamn är Björlanda kile).
Förmågan att simma och cykla har ju försvunnit helt  men det gick att komma ombord även om
Det var ett krampaktigt kramande i rullfocken och staplande  över däck innan jag når säkerheten i sittbrunnen.

Blev sedan en härlig seglats.
Två timmar kryss ut och sedan en timma läns tillbaka
med goda laxbaguetter.

Var SV vind 6-8 m/sek

Jag har visat för mig själv att köpet som jag gjort är något som jag kommer att klara av

NU väntar jag bara på att komma igång med min båt.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Härligt att höra att det var härligt ute på sjön! Klart du fixar detta! Kramar

2009-08-21 @ 08:38:05
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/
Postat av: oceanplurra

Imponerande och berörande att läsa om din beslutsamhet ! Ser fram emot att följa bloggen och din framtid i en härlig skuta.



Fair winds och varma hälsningar,

Leif, Gbg

2009-08-21 @ 21:27:06
URL: http://oceanplurra.blogspot.com
Postat av: Trollis

Vad kul att läsa. Man klarar allt man verkligen VILL, oavsett. Viljan gör en stark.



Trevlig helg!

2009-08-21 @ 21:32:47
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Helena.K.

Du är helt fantastisk, glöm aldrig det.Åh med lite envishet (har vi ju i denna släkten, ganska mycke av)och god vilja o ett posetivt sinne så klarar man mer än man tror.Du grejar detta.Stor kram kusin vitamin!

2009-08-22 @ 11:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0