Mina tidigare båtar

Maja 1, en segelsnipa från orust, byggd 1939.
Vi byggde på kölen och nytt segel.
Vi (kompisen och jag) köpte henne från Orust för femhundra kr.

Det var med Maja 1 som jag "smet iväg till Skagen.



Maja 1 vårrustad på 70 talet




Maja 2 var en stjärnbåt byggd på Kungsviken

Hon har 66:ans rigg inkl spinnacker.



En fotogenlampa och två madsrasser så låg havet öppet



Sembla
En Stor-Triss MK2
Byggd 1977
Seglade många fina turer längs bohus och Norska kusten











Framkoster som min morfar var delägare i vid början av 1900 talet.
Hon såldes 1942 till Malmö



Kommentarer
Postat av: anders leissner

Underbara bilder på riktiga segelbåtar! Till Skagen i den lilla ekan!?! Häftigt! Alla var glada?

2009-08-03 @ 08:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0